Kuidas tootjal tasub korraldada online-kaubandust: 14 soovitust spetsialistilt

13.09.2019
Kuidas tootjal tasub korraldada online-kaubandust: 14 soovitust spetsialistilt

Praegusel ajal ei saa olla mistahes tootmismahuga tootja – ja mitte omada oma veebipoodi.

Kahjuks tundub paljudele tootjatele ikka veel, et veebipoed – need on ainult jaemüügiga tegelevad platvormid, mis on mõeldud ostude tegemiseks eraisikutele.

Tegelikult on veebipood vajalik igale tootjale järgmistel eesmärkidel:

  • kasutada seda saidina täisväärtusliku B2B-hulgikaubanduse korraldamiseks samasuguste tellimisvormide kaudu nagu ka jaekaubanduses;
  • kasutada seda teie tootmist tutvustava saidi-vitriinina – see on vajalik partnerite, lepingupoolte, investorite ja võlausaldajate jaoks;
  • kasutada seda maandumislehekülgedega saidina е-turunduseks, kampaaniate üksikasjalike tingimuste esitamiseks;
  • kasutada seda SEO rakenduspunktina ja teiste moodustena saidi edendamiseks – millega saab teie poolt toodetava kauba müüki edendada (kui tootmisel on mittemüüv sait-vitriin – siis on selle edendamine vähem mõttekas ja töömahukam kui hästi müüva saidi edendamine).

Seepärast on esimene asi, mida uutele väiketootjatele soovitame – kasutada veebiplatvormi baaslahendust, valides seejuures välja kaubaga sobiva valmiskujundusega veebipoe.
Ja nüüd, täpsemalt öeldes – soovitused veebipoe loomiseks ja haldamiseks väikese ning keskmise suurusega tootmisettevõtete jaoks: 

Esiteks,

kui avate oma veebipoe ainult hulgimüügiks, siis kasutage funktsionaalsust „Minimaalne tellimus” (näidake ära partii suurus tükkides või rahasumma suurus eraisiku jaoks), et sõeluda välja jaеostjad.
Lisaks rõhutage saidi päises, kaupade nimetustes ja kirjeldustes ning bännerites, et tegemist on ainult hulgimüügiga tegeleva veebipoega – et jaeostjad ei raiskaks teie aega.

Teiseks,

laadige saidi üksikutele alalehtedele, mida on lihtne printida/kopeerida, oma hinnakirjad (tabeli, tabeli ja teksti, tabeli ja pildi formaadis).

Kolmandaks,

Sellised tootmisettevõtet kujutavad fotod ja tekst tekitavad teie kui potentsiaalse tarnija vastu usaldust ning mõjutavad soodsalt suhteid hulgitellijatega

tootja jaoks on oluline kirjeldada veebipoe lehekülgedel oma tootmisettevõtet – näiteks jaotises „meist” ja jaotises „korduma kippuvad küsimused”.
Hiina väiketootjad kasutavad sellist lähenemist juba ammu: nad näitavad oma veebipoes reaalseid, mitte lavastatud fotosid tootmistsehhidest, ladudest ja muudest ruumidest. Seejuures koos kõigi üksikasjadega ja midagi ilustamata: nagu näiteks saepuruga kaetud mustad põrandad; kusagil on kellegi toidukarp lõunasöögiga, ühes kohas vedelevad kellegi sussid; ühesõnaga, on arusaadav, et piltidel kujutatu on elus protsess ja tootmine on reaalne.

Neljandaks,

See täielik andmebaas kulub teile ära uudispostituste tegemiseks, SMS-sõnumite saatmiseks ja alaliste hulgiostjate seas muu teabe levitamiseks – uudistoodete, kampaaniate ja sündmuste kohta; samuti nende õnnitlemiseks tähtpäevade puhul enda meeldetuletamise eesmärgil

B2B - hulgimüügis, nagu teada, toimuvad korduvostud ja regulaarsed ostud sada korda sagedamini kui jaemüügi korral – kui tegemist on „mineva” kaubaga, siis sama hulgikaupmees tuleb uuesti selle kauba järele.
Seepärast on tähtis kanda kataloogi kõik hulgikliendid – s.t lisada käsitsi kõik hulgikaupmeeste andmed, kes leppisid teiega kokku MITTE saidi kaudu (telefoni teel või isiklikult kokku saades) – sellesse andmebaasi, mille kauplus loob müügiplatvormil automaatselt ostjatest, kes tegid tellimuse saidi tellimisvormi kaudu. 

Viiendaks,

täitke võimalikult palju veebipoe saidi mobiiliversiooni, mida pakuvad müügiplatvormid. Pidage meeles, et tohutu hulk hulgikaupmehi otsib tarnijaid, kes on teel või oma jaemüügipunktis – kõik nad külastavad teie kauplust nutitelefoni kasutades.

Kuuendaks,

Pildistage oma toodet ja tootmistsehhi „risti ja põiki”, „talvel ja suvel”, suures plaanis, kvaliteetselt, ahvatlevalt!

kui olete tootja, siis tähendab see seda, et kaup on teil käepärast ning võimalus seda kuvada oma kodulehel jäädvustades selle pildi või videoga.
Tegelikult on see haruldane õnn e-kaubanduses – milles absoluutne enamus ei suuda tagada kauba olemasolu ja selle hinna päevakohasust, kuna kaup asub väliste tarnijate käes; samuti ei saa pidevalt pildistada kaupu ladudes, mis asuvad kaupluse mänedžeride töökohast kaugel.
Seega suurem osa veebipoodidest „kaupleb teabega” kauba kohta, mida neil ei ole ja mis neil alles tuleb hankida – samal ajal, kui teil sellist ebamäärasust ei ole. Ja mitte mingisuguseid „võõraid” halbu fotosid teie kaubast internetis samuti esialgu ei ole – te teete sellest esimesi ülesvõtteid.
Kasutage siis ära lähedust müügiobjektile selle müügi edendamiseks!
Filmige tootest ja selle valmistamisest videoklippe ning tehke regulaarseid netisaateid. Investeerige visuaalsesse sisusse, märgistage fotod teie poe veebiaadressiga vesimärkidega.   
Ja loomulikult pange see kõik üles veebipoe saidile, jagage oma sotsiaalvõrgustikus. Ning samuti ka – temaatilistes kogukondades, kus toimub spetsiifiliselt „teie” sihtrühmale mõeldud internetiliiklus.

Seitsmendaks,

kui teil on näiteks ühesuguse disaini, kuid erineva suurusega rõivad – siis kasutage sellisel juhul Müüja Kabineti „Variandid” funktsionaali-lülitit. See on vajalik selleks, et väikeste muudatustega (näiteks suuruse poolest) ühesugune kaup ei esineks saidi otsingus eraldiseisva kaubapositsioonina.

Kaheksandaks

– see soovitus, nagu eelminegi, puudutab mitte ainult tootjaid, vaid kõiki ülejäänud müüjaid – oluliseks trendiks 2010-ndate aastate lõpus sai müügisaitide struktuuris suunis, millistele inimeste rühmadele kaup sobib: „…hipsteritele”, „…itimeestele” jne.
Meie ajal on see edu võti – eriti siis, kui teil on eksklusiivne kaup, mis ei ole seeriatoode või on valmistatud tellimuse alusel.

Üheksandaks,

kui te olete tootja ja müüte kodulehel suhteliselt odavaid kaupu, siis kasutage koheseks kaardimakseks kindlasti saidil funktsiooni internet acquiring (kasutades näiteks maksekeskus.ee).
See on vajalik selleks, et ostjad saaksid teha kiiresti „emotsionaalse ostu” – veel enne seda, kui nad jõuavad järele mõelda ja ostusoovi edasi lükata. See puudutab suuremal määral kosmeetika, odavate ehete, toiduainete, aksessuaaride ja odavate mänguasjade müüki.

Kümnendaks,

kui te toodate tellimuse alusel kaupu, mille hind võib erineda tellija poolt esitatud tingimuste tõttu – siis kasutage funktsiooni „Taotluse / päringu saatmine”.
See visuaalne konstruktor võimaldab lisada tellimisvormile hulgaliselt erinevaid välju ja märkeruute. Peamine, et te nende lisamisega üle ei pingutaks – selline tellimisvorm ei tohi sisaldada kolmkümmend välja, mis kõik on täitmiseks kohustuslikud.  
Väga pika ja keerulise tellimisvormiga te jäätegi tellimusi ootama.

Üheteistkümnendaks,

kui teil on suhteliselt kallid kaubad, siis tasub kasutada funktsionaali „Tarbimislaen”. Online laenu võib saada nii kohese järelmaksu vormis, mille korral tasub ostja osadena mitu kuud järjest täpselt ühesuguse summa (sellisel juhul tasub pangale komisjonitasu kauplus) – nii ka klassikalise laenu vormis, mille korral tasub pangale komisjonitasu ostja.

Kaheteistkümnendaks,

peab ostjal olema võimalus kasutada kättetoimetusviisi "Tulen ise järgi". See müügikanal muutub üha olulisemaks – inimesed sõidavad oma autoga aina sagedamini iseseisvalt veebipoe kaupade väljastuspunktidesse.

Kolmeteistkümnendaks,

Müüja Kabineti funktsionaal „Artiklid ja uudised” võimaldab muuta veebipoe müügiplatvormil – täisväärtuslikuks korporatiivseks saidiks: koos teie harivate artiklite, esitluste, litsentside ja sertifikaatidega ning erinäitustel ja konkurssidel saadud autasude blankettidega.

Ja lõpuks, neljateistkümnendaks,

kaalustlege võimalust taotleda oma e-poele Eesti E-kaubanduse Liidu usaldusmärgist “Turvaline ostukoht” . See märgis võib hulgimüügiga tegelevate lepinguosaliste jaoks, kes opereerivad suurte summadega, mängida tähtsat rolli esimese tellimuse tegemisel.